Propostes d'utilització de programes!


La creació d'aquesta pàgina s'ha basat en la idea de presentar dues propostes d'utilització de dos programes eduactius amb els quals es pot treballar les matemàtiques.

La primera proposta està pensada per a treballar amb el programa “Fun 4 the Brain”.  Dins de la gran varietat d’activitats i jocs matemàtics que ofereix aquest programa, he decidit treballar amb el joc anomenat “Farmer Fred’s pumpkin patch”.
L’activitat plantejada per a treballar amb aquest programa ha estat dissenyada per a ser realitzada amb alumnes de cicle mitjà. La tasca s’hauria de realitzar una vegada s’hagin treballat a l’aula les taules de multiplicar. En aquest sentit, cal dir que l’activitat ha de servir als alumnes com a mètode de repàs del contingut treballat.
La tasca educativa treballarà continguts relacionats directament amb les matemàtiques i la llengua anglesa, i a més a més, amb el medi. Cal dir que l’activitat es dividirà en tres fases:

1)En primer lloc,  se’ls presentarà l’activitat dient que a partir del moment que iniciïn el joc, es convertiran en grangers. El seu treball consistirà en plantar i conrear carbasses per tal d’oferir-les a les persones que en volen. Per a poder dur a terme això, hauran de resoldre una sèrie de multiplicacions.
2) En segon lloc, i per tal de començar el joc, els alumnes hauran d’escollir una taula de multiplicar, per tal de resoldre els càlculs que els presentarà l’activitat.
3) Per acabar, un cop finalitzat el joc , els alumnes podran saber quans errors han comès. Si el mestre observa que no han superat el mínim d’encerts , els pot fer repetir l’activitat per a tornar a treballar aquella taula de multiplicacions. Si es dóna el cas contrari, és a dir, que l’alumes ha fet bé tots els càlculs, pot augmentar el nivell realitzant multiplicacions d’una altra taula.


La segona proposta per treballar amb programes educatiu és el programa Medida, fracciones y decimales de Enrique Ernán, Laura Ernán y Marisa Carrillo.
Dins la varietat que ofereix aquest programa treballarem la mesura i dins la mesura el concepte de longitud, els instruments de mesura, com medir objectes...

En aquest cas el programa l'utilitzaríem com a substitut dels "típics i aburrits" deures. Volem dir que es realitzarien posteriorment a l'explicació a l'aula, de manera que serviria per acabar de potencia el coneixement sobre els continguts.

Per poder executar de manera correcta aquest programa el que hem de fer és:

1) En primer lloc el mestre ha de mirar i indagar en el programa per tenir-ne un coneixement profund; inclús al entrar dins l'apartat de longitud té el seu propi link per veure com estan repartits els continguts i que es tracta en cada activitat. Un cop ha decidit quina vol tractar, en el nostre cas primer realitzaríem l'activitat nº1.

2) A continuació entrem en l'activitat nº1 i anem directament a contenidos en el qual ens explica tota la teoria que necessitem conèixer per realitzar les activitat següents.

3) Un cop s'ha entès la matèria explicada podem passar a realitzar les activitats práctica seguint l'ordre lògic de la primera a la última.

4) Com a últim pas que jo personalment faria és amb els tests que hi han per imprimir confeccionar la prova d'avaluació que faria al finalitzar el temari. D'aquesta manera estem avaluant els alumnes d'una mateixa manera o si més no semblant a com han anat treballant durant el procés d'aprenentatge. Evidentment també tindré en compte el Procés de tot el treball i no només el resultat final.

No hay comentarios:

Publicar un comentario