domingo, 1 de mayo de 2011

El maestro, de líder a orientador del autoaprendizaje


L’article “El maestro, de líder a orientador del autoaprendizaje” ens mostra com ha canvia la funció del mestre a l’entrada del segle XXI amb les noves tecnologies.

El mestre cada vegada menys és una font potent de coneixement, i cada cop és més un orientador o guia de com s’ha de buscar la informació i a on.

Però no obstant això, no significa que el mestre ja no tinguin feina i senzillament s’hagi de dedicar a dir on s’ha de buscar cada tipus d’informació, sinó que encara ha d’anar més enllà, a la xarxa actualment és molt senzill trobar les respostes als perquè, però si ningú es qüestiona aquestes respostes no estem formant una ment crítica, només estem formant una societat de coneixement i no una societat del pensament i raonament.
Com molt bé diu Jesús Márquez Carrillo en aquest article si no fem que pensin i raonin “saben el como, no el porqué de las cosas”.

Per tant les noves tecnologies són una gran eina que ens poden ajudar a crear una societat de pensament crític, però si s’utilitzen de manera correcta.
Per tant seria recomanable i positiu que els mestres d’aquesta nova era digital siguin de l’àmbit que siguin es formin per poder donar una educació de més qualitat als petits pensadors crítics que volem crear.

URL: http://www.statuspuebla.com.mx/index.php?option=com_content&view=article&id=864&catid=52:buapenstatus&Itemid=58

No hay comentarios:

Publicar un comentario