domingo, 1 de mayo de 2011

La pissarra digital interactiva!


Les noves tecnologies engloben diferents eines que permeten treballar digitalment diferents continguts escolars, entre altres. Per aquest motiu, seguidament presentaré el tema de les pissarres digitals interactives.
A continuació, presento un breu resum sobre una experiència viscuda en un centre d’Educació Primària de Xàbia, en el qual l’any 2005-2006 varen crear un projecte que es va aplicar a l’etapa d’Educació Infantil i al primer cicle d’Educació Primària. La finalitat d'aquest projecte era fomentar l’ensenyament de la llengua castellana, valenciana i anglesa, per tal de poder introduir tots els membres de la comunitat a l’escola.

Aquesta idea, va suposar que els mestres i tot el personal docent del centre hagués de replantejar-se les  estratègies que es durien a terme en el procés d’ensenyament- aprenentatge. En aquest sentit, cal dir que l’escola va decidir iniciar una sèrie d’actuacions amb els alumnes de cicle inicial, les quals es corresponen amb utilitzar materials didàctics en format digital per a treballar l’aprenentatge de la lectoesciptura, i incloure a l’aula tot el material tecnològic necessari per tal de fomentar el treball amb les noves tecnologies. Els resultats que es varen obtenir un cop es varen realitzar aquestes actuacions varen ser molt positius, la qual cosa va incentivar al centre educatiu per a demanar a una pissarra digital per a les aules de 1r de primària.

Durant el curs escolar 2007/2008 es va disposar de la PDI i l’escola va poder comprovar com aquest recurs tecnològic  afavoria en el procés d’ensenyament - aprenentatge corresponent a l’alumnat. És necessari dir que el centre educatiu, es va plantejar un conjunt d’objectius a assolir al llarg de tot el curs escolar valorant la utilització d’aquesta nova tecnologia.  En aquest sentit, cal dir que la PDI va ser utilitzada en diferents àmbits , com per exemple, per treballar les matemàtiques, el medi, les llengües, etc.

El document presentat a continuació, explica de forma detallada tots els aspectes anteriorment comentats i a més a més detalla quines activitats es van dur a terme (acompanyades amb imatges que les exemplifiquen) amb la PDI , i quins materials i recursos es varen utilitzar.  Cal dir que el document finalitza amb la presentació detallada de tots els avantatges que es consideren que aquesta nova tecnologia ha aportat tant a l’alumnat com al professorat.



Font1: Elements que configuren la pissarra digital interactiva.

Personalment, considero oportú comentar que l’experiència viscuda per el CEIP Port de Xàbia, és un clar exemple de com els nous recursos tecnològics poden ser molt útils als centres educatius de primària ja que afavoreixen i , fins i tot en alguns casos faciliten, el procés d’ensenyament – aprenentatge de l’alumnat. A més a més, la pissarra digital interactiva permet treballar una sèrie de continguts, valors i aptituds personals que potencien la motivació i l’interès dels alumnes, gràcies a l’alt grau d’interactivitat que s’aconsegueix pel fet que l’alumnat pot intervenir,  mitjançant el dispositiu tàctil del qual disposa, sobre la superfície de la pissarra directament.

No hay comentarios:

Publicar un comentario