Els centres educatius, a mesura que apareixen les noves tecnologies , es van modernitzant i van introduint nous elements tecnològics a les aules. Aquest fet però, no implica que el personal docent sàpiga utilitzar i beneficiar-se del treball amb aquestes noves eines. Per aquest motiu, sovint, molts mestres fan un ús no apropiat, ja que consideren que les TIC s’han d’utilitzar ocasionalment, i que únicament són útils per a que els alumnes coneguin el funcionament d’alguns programes informàtics.
No obstant, el que es pretén transmetre amb l’article enllaçat posteriorment, és donar a conèixer als professors/es la utilitat d’aquests recursos com a metodologia a treballar diàriament i a partir de la qual l’alumnat pot adquirir els continguts preestablerts. A més a més, el procés d’aprenentatge és més lúdic i interessant per a l’alumnat, ja que les noves tecnologies i el programari informàtic que les conforma possibiliten la interactivitat i, per tant, s’obté un aprenentatge interactiu. En aquest sentit, cal dir que aquest tipus de procés d’ensenyament- aprenentatge engloba el treball de diferents aspectes relacionats amb els valors i actituds a treballar al centre educatiu, com per exemple, l’autonomia de l’alumnat i la capacitat de decisió.
Val a dir, que , és necessari que l’alumnat conegui quines són les normes establertes per tal que el treball que realitzin amb les TIC no es vegi afectat negativament. Per aquest motiu, l’article presentat a continuació, fa referència a una sèrie de “normes TIC” que es varen presentar i aplicar en alguns centres educatius.
Tanmateix, l’article en qüestió presenta diferents direccions de pàgines web que treballen les matemàtiques. De la mateixa manera, es descriu mínimament quin ús en fan i com apliquen els programes d’aquestes pàgines a l’aula per a treballar la temàtica de les matemàtiques.
Per acabar, dir que és necessari valorar les noves tecnologies com a eines d’aprenentatge amb les quals és possible treballar de forma constant, i amb les diferents àrees educatives. A més a més, permeten treballar de forma individual o grupal (es recomana que com a molt treballin dos alumnes amb un mateix ordinador), fomentant i facilitant així l’atenció educativa específica per a aquells alumnes que ho necessitin.
URL: https://rapidshare.com/files/459947207/RecursosTIC.pdf
URL: https://rapidshare.com/files/459947207/RecursosTIC.pdf
No hay comentarios:
Publicar un comentario